Eurooppa- ja Maailmaturnaukset tulevat jälleen
FC UlvilaJulkaistu: 18.08.2024 11.30

Eurooppa- ja Maailmaturnaukset tulevat jälleen

FC Ulvilan legendaariset Eurooppa- ja Maailmaturnaukset pelataan 24.-25.8. Lauantaina on edessä nuorempien pelaajien (9v. ja sitä nuoremmat) Eurooppaturnaus ja sunnuntaina on 10-14 -vuotiaiden Maailmaturnauksen vuoro. Kaikki pelaajat koostuvat FC Ulvilan junioreista ja joukkueet ovat arvottu ilmoittautuneista niin, että jokaisesta ikäluokasta on tasainen määrä pelaajia jokaisessa joukkueessa. Tämän lisäksi joukkueiden valmentajina toimivat seuran vanhemmat juniorit.

Eurooppaturnauksen lohkojaot sekä otteluohjelman löydät täältä: Eurooppaturnaus 2024
Maailmaturnauksen lohkojaot sekä otteluohjelman löydät täältä: Maailmaturnaus 2024

Samoista linkeistä voit seurata turnauspäivinä otteluiden tuloksia ja lohkojen tilanteita sekä tietysti sitä, mitkä maat tänä vuonna voittavat turnaukset 🏆

Turnauksia on pelattu -90-luvulta saakka, mutta miten ne ovat säilyttäneet suosionsa kaikki nämä vuodet?

- Molemmat turnaukset ovat yhteisöllisyyttä parhaimmillaan: joukkuekavereina on pelaajia useasta eri ikäluokasta ja valmentajina toimivat itseä muutaman vuoden vanhemmat juniorit. Erityisesti Eurooppaturnaus on monelle pikkujuniorille elämän ensimmäinen turnaus, joten ihmettelemistä turnauspäivänä riittää. Seuran näkökulmasta juuri tässä on Eurooppaturnauksen ainutlaatuisuus: muutaman kuukauden Pallokerhossa harrastanut lapsi kokee ensimmäiset onnistumiset ja epäonnistumiset peleissä oman seuran vanhempien junioreiden kanssa. Useasti saan palautetta, että miten viikkojenkin jälkeen turnauspäivästä lapsi kertoo innoissaan vanhemmille, kuinka hieno päivä Eurooppaturnaus olikaan. Tästä seuraa myös se, että meillä juniorivuosia viettäneet pelaajat kokevat Eurooppa- ja Maailmaturnaukset yksinä parhaimpina muistoina. Olen siis erittäin ylpeä siitä, että meidän yhtenä arvona oleva yhteisöllisyys tarkoittaa konkreettisia tekoja sekä yhteisöllisyyttä koko seuraan ja kaikkiin sen jäseniin, toiminnanjohtaja Jere Ahonkivi kertoo.

Turnauspäivinä kentällä on kioski avoinna aamusta lähtien sekä paljon muuta mielenkiintoista ohjelmaa. Kannattaa siis tulla paikan päälle Mynsteriin seuraaamaan todellista juniorifutiksen juhlaa ⚽

FC Ulvila ry

fculvila.info@gmail.com