Arttu Virtanen

Ykkösen nousukarsinta 2. osaottelu MuSa-GBK. Kuva: Kari Saha / Urheilusuomi.com

Arttu Virtanen aloitti jalkapalloharrastuksen 5-vuotiaana FC Ulvilassa. Itse asiassa silloin seura oli vielä viralliselta nimeltään Vanhankylän Alku. Kun esille nostettavia pelaajia tähän osioon alettiin miettimään niin Artun nimi nousi välittömästi esiin. Syy on hyvin yksinkertainen: Artun kohdalla ei voida puhua lyhyestä ajasta Ulvilan paidassa vaan hän edusti seuraa noin kymmenen vuoden ajan ennen siirtymistä MuSaan. Ensimmäiset treenit jalkapallon parissa oli Nahkurin hiekkakentällä, jossa ennen tekonurmen tuloa joukkueet paljon treenasivat.

- Vietin viheriöllä pitkän ajan FC Ulvilan paita päällä ja tuona aikana opin valtavasti. Kaksi oppia kuitenkin nousee esiin ylitse muiden. Ensimmäinen on se, että jalkapallokentällä kuuluu olla hauskaa, jotta siitä voi aidosti nauttia. Toinen ja mielestäni todella tärkeä oppimani arvo on, että jokainen kentällä oleva on tasa-arvoinen, Arttu kertoo.

Artun syntymävuosi on 2001 ja näin ollen ison osan ajastaan Ulvilassa Arttu pelasi 01-ikäluokan mukana. Juuri tältä ajalta nousee todella lämpimät muistot mieleen, varsinkin kun puheeksi tulee merkityksellisin valmentaja Ulvilassa. Ei tätä asiaa tarvitse edes miettiä, vaan vastaus tulee välittömästi.

- Minulle ehdottomasti merkityksellisin valmentaja Ulvilassa oli Rauno Rantanen. Rauno valmensi minua noin seitsemän vuotta ja näiden vuosien aikana rakastuin tähän lajiin. Tämän lisäksi hän auttoi valtavasti minua kehittymään vuodesta toiseen paremmaksi pelaajaksi, Arttu kiittää.

Tällä hetkellä Arttu edustaa Pallo-iirojen edustusjoukkuetta, joka pelaa tulevalla kaudella Kakkosta. Vaikka seura on vaihtunut, niin Arttua voi edelleen nähdä esimerkiksi Mynsterissä.

- Käyn edelleen säännöllisesti Mynsterissä potkimassa ja treenaamassa kunhan vain aikaa on, Arttu toteaa.

Lopuksi vielä Artun terveiset FC Ulvilan pelaajille.

- Seuran nykyisille junioreille haluan lähettää oikein lämpimiä terveisiä. Nauttikaa ajasta seurassa ja omassa ikäluokassanne. Itselle kertyi valtavasti hienoja muistoja oman ikäluokkani kanssa eri pelireissuilta ja turnausmatkoilta, joita edelleen muistelen lämmöllä. Haluan sanoa kaikille teille nykyisille pelaajille, että nauttikaa kentällä ollessanne. Reippaalla asenteella, hyvällä mielellä ja kovalla työllä on mahdollisuuksia vaikka mihin, Arttu päättää.

Seura haluaa kiittää Arttua ajasta FC Ulvilassa ja toivottaa kaikkea hyvää omalle peliuralleen.

Alueliiga Turku 2013. ÅIFK-FC Ulvila. Kuva: Eija Ahonkivi

Aulanko Cup Hämeenlinna 2013. HJS-FC Ulvila. Kuva: Eija Ahonkivi

MuSan kevätturnaus 2013. MuSa-FC Ulvila. Kuva: Eija Ahonkivi.

Aulanko Cup Hämeenlinna 2013. FC Ulvila-TuPS. Kuva: Eija Ahonkivi.

Alueliiga Valkeakoski 2013. HaKa-FC Ulvila. Kuva: Eija Ahonkivi.

Linkkejä Arttua koskeviin uutisiin: https://www.satakunnankansa.fi/a/200915539

FC Ulvila ry