FC Ulvila tuo yhteiskunnalle lähes neljän miljoonan euron hyödyn!
Julkaistu: 27.05.2022 08.00

FC Ulvila tuo yhteiskunnalle lähes neljän miljoonan euron hyödyn!

FC Ulvila tuli viime vuonna osaksi Palloliiton laatujärjestelmää ja tätä kautta avautui mahdollisuus selvittää seuran vaikuttavuus yhteiskunnalle.

Social Return On Investment (SROI) -mallinnus kertoo jalkapallon vaikuttavuudesta yhteiskuntaan kokonaistasolla. Mallissa on huomioitu sosiaaliset, terveydelliset sekä taloudelliset hyödyt. Jalkapalloon sijoitetun pääoman ns. sosiaalinen tuotto onkin merkittävä, vuositasolla noin 1,2 miljardia euroa ja tästä summasta FC Ulvilan osuus on lähes neljä miljoonaa euroa.

- Olemme olleet tämän kevään mukana UEFA:n ja Palloliiton kanssa selvittämässä FC Ulvilan yhteiskunnalle tuottamaa arvoa. Mallinnuksen avulla saatu kokonaisarvo on erittäin merkittävä ja antaa hyvin suuntaa sille, että seura on kehittynyt ja kasvanut viimeisten vuosien aikana valtavasti. Konkreettisesti kasvu näkyy siinä, että meillä on tänään noin 150 junioria enemmän kuin viisi vuotta sitten, seuran toiminnanjohtaja Jere Ahonkivi kertoo.

FC Ulvila haluaa kiittää koko seurayhteisöä panoksestaan tämän kokonaisuuden eteen. Erityiskiitokset menevät jokaiselle seuran toiminnassa olevalle seuratoimijalle.

- Lisäksi seura on erittäin kiitollinen jokaiselle meihin uskoneelle yhteistyökumppanille, jotka ovat olleet omalta osaltaan mahdollistamassa seuran kasvua nykyiseen kokoonsa, Jere lisää.

FC Ulvilan yhteistyökumppanit

Ulvilan kaupunki